Een kist vol prachtig gereedschap, maar alleen de eigenaar weet precies wat alles is. Laat staan waar het voor dient. Precies dat gevoel kreeg je bij Bahco’s afzonderlijke productgroepen, zoals gatzagen, boren en cirkelzaagbladen. Stuk voor stuk hoogwaardige producten, maar aan de informatievoorziening moest fors worden gesleuteld. En dat gold ook voor de huisstijl van het volledige assortiment, dat bepaald niet eenduidig was.
Zorg voor een identiteit die alle producten als krachtige familie verbindt. Met een sterke merkbelofte en met duidelijke productinformatie die de gebruiker direct navigeert naar het juiste product in het overcomplete assortiment.
Een opvallende identiteit – voorzien van sturende productinformatie – die dient als paraplu voor alle Power Tool Accessories. Deze productlijn hebben we kracht bij gezet met de merkbelofte Full of Power.
De campagne is uitgevoerd in 17 talen. Daarmee bestrijkt het de continenten Europa, Afrika, Australie en Zuid-Amerika.
Tandem verzorgde de complete campagne die het assortiment van Power Tool Accessories positioneert. Van de merkbelofte Full of Power, de fotografie van de producten tot heldere productverpakkingen met alleszeggende iconen. Zo werd op elk product duidelijk aangegeven voor welke specifieke toepassing het dient.
Het verkeerde gebruik van een product – of juist het gebruik van een verkeerd product – kan namelijk sterk afbreuk doen het imago van het merk. De gebruiker denkt dat het product niet volstaat en stapt over naar een ander merk. Het gevolg: klant kwijt, ondanks de kwalitatief hoogstaande prachtige producten die je in huis hebt.
Duidelijkheid is ook aangebracht met een uniforme identiteit voor alle producten. De herkenbare Bahco kleuren zijn een absolute blikvanger in de winkels. En bovendien is zichtbaar dat alle producten familie zijn van elkaar. En dat draagt dan weer bij aan Bahco’s reputatie als veelzijdig merk dat uitblinkt in een zeer uitgebalanceerd aanbod.
De uniforme stijl van de Power Tool Accessories zorgde niet alleen voor duidelijkheid richting de professional. Met het complete assortiment krijgt het een grote voorkeur om opgenomen te worden in de schappen van groothandels en retailers. Winkels die steeds vaker kiezen voor minder merken en gericht inzetten op alleen de sterkste merken die een compleet assortiment in huis hebben. Een merk zoals Bahco dus.
Het nieuwe assortiment is in sommige landen pas net gelanceerd, waardoor de langetermijneffecten van de Power Tool Accessories nog niet bekend zijn. Wel is er al een duidelijke groei van het marktaandeel zichtbaar.