Vol trots meldde Honda in mei 2019 de komst van het eerste, volledig elektrische model: de Honda e. Een absolute blikvanger met een waanzinnig design en talloze innovatieve snufjes. Het is een stadsauto, een gadget, een duurzaam en technisch vernuft … Enig minpuntje: het duurde nog even voordat hij voor het eerst in de showroom stond. Liefhebbers moesten wachten tot juni 2020. Honda-dealer G. van den Akker en Tandem introduceerden de Honda e op de regionale markt met als hoogtepunt het Honda e vent.
Promoot het Honda e vent en zorg dat de beschikbare testritten gereserveerd worden.
De campagne Klaar voor de toekomst?
Een rijkgevulde campagne die afkoerst op een proefrit.
Samen met autobedrijf G. van den Akker maakten we de markt warm voor de komst van dit bijzondere model. We smeerden de vele noviteiten uit over een SEA en social campagne waarin alles aan bod kwam. Van de technische specificaties, het wonderlijke interieur tot Honda’s duurzame gedachte achter het model.
De introductie zorgde voor veel volgers en was een waardevolle aanloop richting het Honda e vent, waarop de auto gepresenteerd werd. Hier mochten 21 gelukkigen plaatsnemen voor een proefrit. Kortom: tijd om het gaspedaal in te drukken en de liefhebbers te activeren. Omdat het evenement last minute gepland werd, hadden we slechts drie weken voor de campagne. Van idee en contentcreatie tot het ontwikkelen van alle middelen.
Via de vertrouwde media, zoals de nieuwsbrief, Facebook, website, direct mailings en display-banners werd iedereen uitgenodigd om het Honda e vent te bezoeken en zich in te schrijven voor een proefrit.
Omdat een goede campagne ook doorgaat ná het evenement organiseerden we een prijsactie onder alle proefrijders. Iedereen die de auto tijdens de rit reviewden, maakten kans op een Super Nintendo Classic Mini. Deze console kun je inpluggen op het horizonbrede display van de Honda e. Ideaal, bijvoorbeeld als je even bijlaadt. Met deze actie snijdt het mes aan twee kanten: De run op de proefritten versnelde, terwijl wij ronduit positieve reviews kregen. Waardevolle content voor autobedrijf G. van den Akker met het oog op de verkoop van de Honda e.
Het e vent was drukbezocht en de proefritten waren binnen een week volgeboekt. Missie geslaagd. En dat wordt nog eens onderstreept door de onderstaande resultaten van deze campagne.