MDS merkidentiteit

#positionering#online strategie#rebranding#website

Machines
de Schutter

Rebranding
en online
positionering

MDS staat voor topproducten en gedegen technische kennis. Daarmee speelt het als gespecialiseerd distributeur voor zowel de Nederlandse als Belgische markt een belangrijke rol in het werk van iedere vakman in de agrarische en groene sector. Zij kunnen rekenen op het beste advies, producten van topkwaliteit en service waardoor hun werk altijd door blijft gaan.

De vraag

Zorg voor een sterke online zichtbaarheid en een betere verkoop via de eigen dealers.

De oplossing

Een restyle van het merk MDS en een website met zeer gedetailleerde productinformatie die dienst doet als online etage en winkel.

Het Tandemeffect

Het aantal unieke gebruikers is in korte tijd gegroeid met 73%, het aantal bezochte pagina’s met 67% en de gemiddelde bezoekduur met 30%.

MDS is typisch zo’n merk dat jarenlang succesvol bouwt op kennis, ervaring en het eigen netwerk. De communicatie en promotie verliep dan ook decennialang offline. Met de nieuwe communicatiestrategie in het verschiet, waarbij online een grote rol speelt, is een update van het merk toch absoluut een must. Tandem verzorgde daarom de restyle van de huisstijl en het logo dat al zo’n 100 jaar meedraait. Het resultaat is een gemoderniseerde huisstijl met respect voor de rijke historie.

Verlengstuk voor de dealers

De website geeft een actueel en compleet overzicht van alles wat MDS te bieden. Deze service voor eindgebruikers, de meerwaarden voor dealers en natuurlijk alle producten die tot in detail staan gepresenteerd. Hiermee heeft niet alleen MDS een sterke online verkooptool in handen; ook de dealers kunnen overal en altijd bouwen op de uitgebreide online productinformatie van de MDS-producten. Als de website toch een keer het antwoord schuldig moet blijven? Dan weten de dealers MDS nog altijd heel goed offline te vinden. Net als vroeger.

Tandemeffect

De website is slechts enkele maanden online, maar we zien nu al een gestage groei in het aantal gebruikers, paginabezoeken en de tijd dat bezoekers verblijven op de website. Het aantal unieke gebruikers is gegroeid met 73%, het aantal bezochte pagina’s met 67% en de gemiddelde bezoekduur met 30%.

Bekijk ook

Lokhoff

SBA Flex

Tapijtcentrum: cross-mediaal naar meer winkeltraffic

Omschakelen?

Wil je meer maken van je merk? Laat je gegevens achter en we nemen snel contact met je op.


    Vorige